Estatuto real del TAC

    Violant
    Violant
    Princesa
    Princesa


    Nombre de missatges : 2088
    Ciutat / CiudadPuigcerdà Principat de Catalunya

    Fecha de inscripción : 06/04/2013

    Estatuto real del TAC Empty Estatuto real del TAC

    Missatge  Violant Dg 08 Gen 2017, 18:36

    Violant escrigué:Norma establerta per l'Administració del Joc. No es pot canviar
    Norma establecida por la administración del juego. No se puede cambiar


    ESTATUTO REAL DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE APELACIONES DEL PRINCIPADO DE CATALUÑA

    Capítulo 1º Disposiciones Generales.

    Art. 1: De la naturaleza y del régimen jurídico del Tribunal Superior de Apelaciones.

    El Tribunal Superior de Apelaciones del Principado de Cataluña, en adelante TAC, es una institución autónoma e independiente.

    Art. 2: De su sede

    El TAC tiene su sede en Barcelona.

    Apartado 1.1.- De sus competencias y funciones.

    Art. 3: De las revisiones de veredictos de primera instancia.

    El TAC, como consejo de sabios, tiene competencias para tratar toda solicitud de apelación de sentencias dictadas por el Tribunal Catalán dependiente del Gobierno del Principado de Cataluña. El TAC actúa como sala de segunda instancia para los casos que atenten contra la Carta del Juez.

    El TAC tiene derecho a modificar, parcial o totalmente, los veredictos pronunciados en primera instancia cuyo fallo sea contrario a la carta del juez , comunicando en estos casos el veredicto tanto a la administración como al tribunal de primera instancia y a solicitar la modificación, parcial o total de los demás veredictos. El juez de primera instancia, en este caso, no está obligado a seguir el consejo del TAC pero el veredicto pasará a formar parte del registro del TAC donde se recogerá su negativa. Puede igualmente confirmar un veredicto, añadiendo o no a los argumentos de la decisión precedente nuevos argumentos. Por último, el TAC puede también declararse incompetente para juzgar un asunto planteado al mismo.

    Art. 4.- De la Cuestión Prejudicial..

    El TAC puede ser consultado por el Juez del Principado, por el Fiscal o por el titular de la Corona para responder a una cuestión prejudicial, sobre la interpretación de La Carta del Juez y sobre el marco jurídico en vigencia. La cuestión debe ser precisa y enviarse por correo vía foro al Juez Supremo, añadiendo el estado del proceso en curso.
    El Juez Supremo filtra las demandas a su discreción.
    El Juez de primera instancia no está obligado a seguir el consejo del TAC en su respuesta.
    Así mismo, el Príncipe, las Cortes en su conjunto, los síndicos a nivel individual, el Presidente de la Generalitat o los Alcaldes pueden elevar al TAC una consulta para asesoramiento sobre la futura publicación de leyes, decretos o edictos municipales, según sea el caso. La respuesta a dicha consulta no es vinculante para ninguna de las partes y se realizará y responderá vía mensaje privado.

    Apartado 1.2.- Las Fuentes de Derecho .

    Art. 5.- De los códigos usados por el TAC.

    El TAC apoyará sus decisiones en La Carta del Juez, teniendo en cuenta el contexto de la Constitución del Principado de Cataluña y el Derecho vigente en el momento de los hechos juzgados.

    EL TAC apoyará en segundo lugar sus decisiones en el Derecho Constitucional, el Código Penal y el resto de las fuentes de Derecho vigentes en el momento y lugar de los hechos juzgados.

    Capítulo 2º: Los miembros del TAC

    Art. 6.- Componen el TAC el Juez Supremo y el resto de jueces titulares del TAC. Podrá haber un Secretario si procede.

    Art. 7.- Del número de componentes del TAC.

    El número de jueces se deja a decisión del Juez Supremo con la aprobación de la administración y del conjunto de los jueces del TAC como se describe en el artículo del presente estatuto.

    Art. 8.- De las condiciones necesarias para el nombramiento de los miembros del TAC.

    Los miembros del TAC deben de residir en el Principado de Cataluña. Son nominados por su conocimiento de los procesos judiciales y legislativos. Hasta el momento de su nombramiento no pueden haber sido condenados en el Principado de Cataluña por los siguientes delitos: Alta Traición, Traición, crimen de sangre o bandidaje, a menos que los signos divinos dispongan lo contrario.

    Art. 9.- Del sello de los jueces del TAC.

    Los jueces del TAC dispondrán de un sello correspondiente a su función. La utilización de este sello no es obligatoria en misivas o correos cuyo asunto no concierne al TAC.

    Apartado 2.1.- Del nombramiento de los miembros del TAC y su revocación.

    Art. 10.- Del Juez Supremo

    El Juez Supremo es nombrado por el TAC entre los jueces que ya lo integran. La duración en su puesto será de 4 meses, reelegible una sola vez. Si no existiesen candidatos suficientes, podrá elegirse un Juez Supremo entre los jueces del TAC que ya han cubierto este cargo en dos o más anteriores ocasiones. En caso de que proceda, será quien designe al Secretario.

    Art. 11.- De los miembros.

    Los miembros del TAC son propuestos por el Juez Supremo con el acuerdo del resto de los jueces del TAC a la administración. Juran mantener la imparcialidad e independencia en sus votaciones y aportaciones, por encima de influencias externas o personales. Asimismo se comprometen a guardar discreción y confidencialidad sobre los casos y demás temas tratados en el Tribunal.

    Art. 12.- Sobre el cúmulo de cargos.

    El desempeño de la labor de los miembros del TAC es incompatible con otras funciones políticas, militares, jurídicas y cualesquiera otras que puedan interferir en su objetividad e independencia. Todo miembro que falte a esta norma podrá ser sancionado por el Juez Supremo en el caso de que no se retire del cargo en cuestión. Así mismo, es incompatible la función de juez del TAC con candidatura alguna de cargo electivo.

    Art. 13.- Del retiro.

    Todo miembro que tenga necesidad de tiempo por sus actividades fuera del TAC podrá solicitar al Juez Supremo la puesta en retiro de su cargo por un periodo máximo de cuatro meses. Durante este periodo, al juez en cuestión no se le confiarán responsabilidades de voto en veredictos del TAC ni su opinión en las discusiones y deliberaciones de éste.

    Art. 14.- Del fin y cese en la pertenencia de los miembros.

    Un miembro del TAC podrá dejar de serlo tras su muerte por inactividad, su dimisión, la pérdida de la ciudadanía catalana, la violación del Artículo 12 de este Estatuto. Ante cualquiera de estas causas, el Juez Supremo puede proponer a votación la destitución de ese miembro del TAC. La solicitud deberá ser aprobada por mayoría absoluta entre el resto de los integrantes del TAC; dicha votación no contará con la participación del miembro cuestionado.

    Art. 15.- De los conflictos de interés de los miembros.

    Un miembro que no se sienta capaz de abstraerse de las relaciones personales, laborales o políticas establecidas con alguna de las partes del proceso judicial, no podrá dar su punto de vista sobre la aceptación o rechazo de un proceso de apelación ni sobre su veredicto, así como tomar parte en la audiencia del mismo.

    Capítulo 3º: Funcionamiento y Procedimiento del TAC.

    Apartado 3.1. De los recursos de apelación.

    Art. 16.- De las personas en la iniciativa de un recurso de apelación.

    Los protagonistas de un proceso de primera instancia pueden interponer un recurso ante el TAC, estos son: el acusado, el denunciante y el fiscal, así como el titular de La Corona. El demandante y el acusado se podrán hacerse representar por un abogado durante el procedimiento de la apelación.

    Art. 17.- Del dossier del recurso de apelación.

    Una vez dictada la sentencia de primera instancia, cualquiera de las partes citadas en el art. 16 de este estatuto tiene 15 días naturales para interponer el recurso de apelación publicando su demanda en la Sala del TAC.
    En casos excepcionales, una derogación puede ser acordada por el Juez Supremo en vista de prolongar este plazo.

    Art. 18.- De la aceptación o rechazo de un dossier de recurso de apelación.

    Toda solicitud de apelación deberá de contener la siguiente documentación:
    - Nombre del demandante.
    - Nombre del Juez que llevó a cabo la sentencia.
    - Fecha de la Sentencia.
    - Copia textual de cada uno de los alegatos y testimonios declarados en el juicio.
    - Copia textual de la sentencia emitida por el Juez del Principado.
    - Argumentación que legitime la solicitud del recurso de apelación al tribunal.
    - Aportación de pruebas con validez jurídica.
    Todo este conjunto conforma el dossier, el cuál será estudiado por el TAC.

    Si el TAC se declara competente, publicará las citaciones pertinentes a las personas o instituciones afectados en un plazo no superior a tres días.

    Art. 19.- Las suspensiones cautelares de sentencias.

    Las penas de muerte, de prisión de más de 7 días o las multas de más de 2000 escudos en primera instancia deben de tener el visto bueno del TAC antes de ejecutarse.

    Apartado 3.2. Del desarrollo de una audiencia ante el TAC.

    Art. 20. - Las fases de la “audiencia clásica”.

    Una vez un caso es aceptado para su revisión en el TAC, la audiencia debe de seguir unas fases precisas: apertura, audiencia de la parte querellante, audiencia de la defensa y cierre de audiencia.
    La descripción de cada una de estas fases será descrita por el Juez Supremo al comienzo de cada una de ellas.

    Art. 21.- De la modificación de la audiencia clásica.

    La audiencia clásica puede ser modificada por los jueces del TAC previo acuerdo mayoritario si lo estiman necesario. El Juez Supremo es el responsable de verificar que no haya abusos en las modificaciones.
    Los jueces pueden pedir la audiencia de uno o varios testigos suplementarios si es de interés para el esclarecimiento del caso. La acusación y la defensa pueden solicitar al TAC el testimonio de sus testigos; el TAC admitirá la audiencia de estos testigos si lo cree conveniente.

    Art. 22.- De las preguntas a las partes.

    Los jueces del TAC pueden lanzar preguntas a todos los partícipes del proceso. Las respuestas deben de ceñirse a la pregunta y ser breves y concisas.

    Art. 23.- De las intervenciones de las partes.

    Toda persona implicada en el caso (salvo los jueces) debe de pedir la palabra al Juez Supremo. Todo testimonio expresado sin la solicitud de la palabra será ignorado por el TAC.

    Art. 24.- De la convocatoria de las partes y testigos.

    EL TAC debe de contactar a cada persona implicada y citarla a comparecer. Debe de enviar misiva de convocatoria en la apertura de la audiencia, en la cual se expondrá la lista de personas convocadas.

    Art. 25.- De las sanciones a las partes.

    Toda persona que tome la palabra sin permiso del TAC recibirá una amonestación.
    Toda persona cuyo comportamiento no sea honorable en el TAC recibirá una amonestación.
    Toda persona que reciba dos amonestaciones será expulsada de la sala para el resto del proceso. Las expulsiones son comunicadas por el Juez Supremo.
    Toda persona que cometa faltas graves de comportamiento o injurias en la sala será expulsada inmediatamente por el Juez Supremo.
    Otras sanciones adicionales a la expulsión de la sala podrán tomarse sobre aquellos cuyo comportamiento no sea el del adecuado y total respeto hacia el resto de las partes o hacia el TAC. Las sanciones adicionales son tomadas a discreción del Juez Supremo.
    Toda persona que cometa perjurio o difamación durante una audiencia del TAC será expulsada de la sala del Tribunal de Apelación.

    Art. 26.- De la audiencia acelerada.

    En ciertos casos dejados a la apreciación del Juez Supremo y del titular de la Corona, será posible tratar un procedimiento de apelación de manera acelerada. Ciertas partes de la audiencia son modificadas en su totalidad o parte (incluso suprimidas) según el buen criterio del Juez Supremo.

    Apartado 3.3.- De los veredictos del TAC.

    Art. 27.- De la deliberación.

    Una vez cerrada la audiencia, el TAC pasa a deliberar apoyado en las pruebas, declaraciones y en las fuentes de derecho reflejadas en este estatuto.
    La deliberación es a puerta cerrada, necesitándose el voto de la mayoría absoluta para llegar a un veredicto.
    En caso de empate, el Juez Supremo decidirá el veredicto que considere más justo.

    Art. 28.- De la publicación del veredicto.

    El veredicto será publicado por el Juez Supremo en la sala de audiencia. Será acompañado del razonamiento que ha llevado a la decisión.
    La sentencia debe de publicarse en un plazo máximo de 15 días desde el comienzo de la deliberación.

    Art. 29.- De la ejecución del veredicto.

    La ejecución del veredicto será realizada por la parte concerniente en el plazo que se indique en la sentencia.

    EN CATALÀ
    ESTATUT REIAL DEL TRIBUNAL SUPERIOR D'APEL•LACIONS DEL PRINCIPAT DE CATALUNYA

    Capítol 1º Disposicions Generals.

    Art. 1: De la naturalesa i del regim jurídic del Tribunal Superior d'Apel•lacions.

    El Tribunal Superior d'Apel•lacions del Principat de Catalunya, en endavant TAC, es una institució autònoma i independent.

    Art. 2: De la seva seu


    El TAC te la seva seu a Barcelona.

    Apartat 1.1.- De les seves competències i funcions.

    Art. 3: De les revisions de veredictes de primera instancia.

    El TAC, com a consell de savis, te competències per a tractar tota sol•licitud d’apel•lació de sentències dictades per el Tribunal català dependent del Govern del Principat de Catalunya. El TAC actua com a sala de segona instància per als casos que atempten contra la carta al Jutge.

    El TAC té dret a modificar, parcialment o total, els veredictes pronunciats en primera instància que el seu pronunciament atempti contra la carta al jutge, comunicant en aquests casos el veredicte tant a l’administració com al tribunal de primera instància i a sol•licitar la modificació, parcial o total de la resta de veredictes. El jutge de primera instància en aquest cas, no està obligat a seguir el consell del TAC però el veredicte passarà a formar part del registre del TAC on hom recollirà la seva negativa. Pot, igualment, confirmar un veredicte, afegint-hi o no als arguments de la decisió precedent nous arguments. Finalment, el TAC també pot declarar-se incompetent per a jutjar un assumpte plantejat al mateix.

    Art. 4.- De la Qüestió Prejudicial..

    El TAC pot ser consultat pel Jutge del Principat, pel Fiscal o pel titular de la Corona per tal de respondre a una qüestió prejudicial, sobre la interpretació de La Carta del Jutge i sobre el marc jurídic en vigència. La qüestió ha de ser precisa i enviar-se per correu via fòrum al Jutge Suprem, afegint-hi l’estat del procés en curs.
    El Jutge Suprem filtra les demandes a la seva discreció.
    El Jutge de primera instància no està obligat a seguir el consells del TAC en la seva resposta.
    Així mateix, el Príncep, les Corts en el seu conjunt, els síndics a nivell individual, el President de la Generalitat o els Alcaldes poden elevar al TAC una consulta d’assessorament sobre la futura publicació de lleis, decrets o edictes municipals, segons sigui el cas. La resposta a l’esmentada consulta no és vinculant per cap de les parts i es realitzarà i respondrà via missatge privat.

    Apartat 1.2.- Les Fonts de Dret .

    Art. 5.- Dels codis usats per el TAC.


    El TAC recolzarà les seves decisions en la Carta del Jutge, tenint en compte el context de la Constitució del Principat de Catalunya i el Dret vigent en el moment dels fets jutjats.

    EL TAC recolzarà, en segon lloc, les seves decisions en el Dret Constitucional, el Codi Penal i la resta de fonts de Dret vigents en el moment i lloc dels fets jutjats.

    Capítol 2º: Els membres del TAC

    Art. 6.- Componen el TAC el Jutge Suprem i la resta de jutges titulars del TAC. Podrà haver-hi un Secretari, si procedeix.

    Art. 7.- Del número de components del TAC.

    El número de jutges es deixa a decisió del Jutge Suprem amb l’aprovació de l’administració i del conjunt dels jutges del TAC tal com es descriu en l’article del present estatut.

    Art. 8.- De les condicions necessàries per el nomenament dels membres del TAC.

    Els membres del TAC hauran de residir en el Principat de Catalunya. Són nomenats pel coneixement dels processos judicials i legislatius. Fins al moment del seu nomenament no poden haver estat condemnats al Principat de Catalunya pels següents delictes: Alta Traïció, Traïció, crim de sang o bandidatge, a menys que el designis divins disposin el contrari.

    Art. 9.- Del segell dels jutges del TAC.

    Els jutges del TAC disposarà d’un segell corresponent a la seva funció. La utilització d’aquests segell no serà obligatòria en missives o correus que llur assumpte no sigui de la incumbència del TAC.

    Apartat 2.1.- Del nomenament dels membres del TAC i de la seva revocació.

    Art. 10.- Del Jutge Suprem

    El Jutge Suprem es nomenat pel TAC entre els jutges que ja l’integrin. La duració en el seu lloc serà de 4 mesos, reelegible un sol cop. Si no hi hagués candidats suficients, hom podria elegir un Jutge Suprem entre els jutges del TAC que ja han ocupat aquest càrrec en dues o més ocasions anteriors. En cas què procedeixi, serà qui designi al Secretari.

    Art. 11.- Dels membres.

    Els membres del TAC són proposats pel Jutge Suprem amb acord de la resta dels jutges del TAC a l’administració. Juren mantenir la imparcialitat i independència en les seves votacions i aportacions, per sobre de influències externes o personals. Així mateix es comprometen a guardar discreció i confidencialitat sobre els casos i resta de temes tractats en el Tribunal.

    Art. 12.- Sobre el cúmul de càrrecs.

    El desenvolupament de la tasca dels membres del TAC és incompatible amb altres funcions polítiques, militars, jurídiques i de qualsevol altra que puguin interferir en la seva objectivitat i independència. Tot membre que falti a aquesta norma pot ser sancionat pel Jutge Suprem en el cas de que no es retiri del càrrec en qüestió. Així mateix, és incompatible la funció de jutge del TAC amb qualsevol candidatura de càrrec electe.

    Art. 13.- Del retir.

    Tot membre que tingui necessitat de temps per les seves activitats fora del TAC podrà sol•licitar al Jutge Suprem la posada en retir del seu càrrec per un període màxim de 4 mesos. Durant aquest període, al jutge en qüestió no se li confiaran responsabilitats de vot en veredictes del TAC ni la seva opinió en les discussions i deliberacions d'aquest.

    Art. 14.- Del fi i cessament en la pertinència dels membres.

    Un membre del TAC podrà deixar de ser-ho després de la seva mort per inactivitat, la seva dimissió, la pèrdua de la ciutadania catalana, la violació del Article 12 d’aquest estatut. Davant qualsevol d’aquestes causes, el Jutge Suprem pot proposar a votació la destitució d’aquest membre del TAC. La sol•licitud ha de ser aprovada per la majoria absoluta entre la resta dels integrants del TAC; dita votació no contarà amb la participació del membre en qüestió.

    Art. 15.- Dels conflictes d’interès dels membres.

    Un membre que no se senti capaç d’abstreure’s de les relacions personals, laborals o polítiques establertes amb alguna de les parts del procés judicial, no podrà donar el seu punt de vista sobre l’acceptació o rebuig de un procés d’apel•lació ni sobre el seu veredicte, així com prendre part en l’audiència del mateix.

    Capítol 3º: Funcionament i Procediment del TAC.

    Apartat 3.1. Dels recursos d'apel•lació.


    Art. 16.- De les persones en la iniciativa de un recurs de apel•lació.

    Els protagonistes d’un procés de primera instancia podran interposar un recurs d’apel•lació davant el TAC, aquests són: l’acusat, el denunciant i el fiscal, així com el titular de la Corona. El demandant i l’acusat es podran fer representar per un advocat durant el procediment d’apel•lació.

    Art. 17.- Del dossier del recurs d'apel•lació.

    Un cop dictada la sentència de primera instància, qualsevol de les parts citades en l’art. 16 d’aquest estatut té 15 dies naturals per a interposar el recurs d’apel•lació publicant la seva demanda en la Sala del TAC. En casos excepcionals, una derogació pot ser acordada pel Jutge Suprem en vista de prolongar aquest termini.

    Art. 18.- De l'acceptació o rebuig de un dossier de recurs d'apel•lació.

    Tota sol•licitud d’apel•lació haurà de contenir la següent documentació:
    - Nom del demandant.
    - Nom del Jutge que va dur a terme la sentència.
    - Data de la Sentència.
    - Copia textual de cadascun dels al•legats i testimonis declarats en el judici.
    - Copia textual de la sentència emesa pel Jutge del Principat.
    - Argumentació que legitimi la sol•licitud del recurs d’apel•lació al tribunal.
    - Aportació de proves amb validesa jurídica.
    Tot aquest conjunt conformarà el dossier, el qual serà estudiat pel TAC.

    Si el TAC es declara competent, publicarà les citacions pertinents a les persones o institucions afectats en el termini no superior a tres dies.

    Art. 19.- Les suspensions cautelars de sentencies.

    Les penes de mort, de presó superiors a 7 dies les multes de mes de 2000 escuts en primera instancia deuen tenir el vistiplau del TAC abans d’executar-la.

    Apartat 3.2. Del desenvolupament de una audiència davant el TAC.


    Art. 20. - Les fases de la “audiència clàssica”.

    Un cop un cas es acceptat per la seva revisió en el TAC, l’audiència ha de seguir unes fases precises: obertura, audiència de la part querellant, audiència de la defensa i tancament de l’audiència.
    La descripció de cada una d’aquestes fases serà descrita pel Jutge Suprem al començament de cada una d’elles.

    Art. 21.- De la modificació de la audiència clàssica.

    L’audiència clàssica pot ser modificada per els jutges del TAC previ acord majoritari si ho estimen necessari. El Jutge Suprem és el responsable de verificar que no existeixin abusos en les modificacions.
    Els jutges poden demanar l'audiència d’un o varis testimonis suplementaris si és d’interès per l’esclariment del cas. L’acusació i la defensa poden sol•licitar al TAC el testimoni dels seus testimonis; el TAC admetrà l’audiència de aquests testimonis si ho creu convenient.

    Art. 22.- De les preguntes a les parts.

    Els jutges del TAC poden llançar preguntes a tots els participants del procés. Les respostes s’han de cenyir a la pregunta i ser breus i concises.

    Art. 23.- De les intervencions de las parts.

    Tota persona implicada en el cas (excepte els jutges) han de demanar la paraula al Jutge Suprem. Tot testimoni expressat sense la sol•licitud de la paraula serà ignorat pel TAC.

    Art. 24.- De la convocatòria de les parts i testimonis.

    EL TAC ha de contactar amb cada persona implicada i citar-la a comparèixer. Ha d’enviar una missiva de convocatòria durant l’obertura de la audiència, en la qual s’exposarà la llista de persones convocades.

    Art. 25.- De les sancions a les parts.

    Tota persona que prengui la paraula sense consentiment del TAC rebrà una amonestació.
    Tota persona que el seu comportament no sigui honorable al TAC rebrà una amonestació.
    Tota persona que rebi dues amonestacions serà expulsada de la sala durant la resta del procés. Las expulsions són comunicades pel Jutge Suprem.
    Tota persona que cometi faltes greus de comportament o injúries en la sala serà expulsada immediatament pel Jutge Suprem.
    Altres sancions addicionals a l’expulsió de la sala podran aplicar-se sobre aquells que tinguin un comportament que no sigui adequat i amb total respecte a la resta de les parts i al TAC. Les sancions addicionals seran preses a discreció del Jutge Suprem.
    Tota persona que cometi perjuri o difamació durant una audiència del TAC serà expulsada de la sala del Tribunal d'Apel•lació.

    Art. 26.- De l'audiència accelerada.

    En certs casos deixats a l’apreciació del Jutge Suprem i del titular de la Corona, serà possible tractar un procediment d'apel•lació de manera accelerada. Certes parts de la audiència són modificades en la seva totalitat o part (inclús suprimides) segons el bon criteri del Jutge Suprem.

    Apartat 3.3.- Dels veredictes del TAC.


    Art. 27.- De la deliberació.

    Una vegada tancada l’audiència, el TAC passa a deliberar recolzant-se en les proves, declaracions i fonts de dret reflectides en aquest estatut. La deliberació és a porta tancada, i cal el vot de la majoria absoluta per arribar a un veredicte tancat.
    En cas d’empat, el Jutge Suprem decidirà el veredicte que consideri més just.

    Art. 28.- De la publicació del veredicte.

    El veredicte serà publicat pel Jutge Suprem a la sala de audiència. Serà acompanyat del raonament que ha portat a la decisió.
    La sentencia s’ha de publicar en un termini màxim de 15 dies des del inici de la deliberació.

    Art. 29.- De l'execució del veredicte.

    L’execució del veredicte serà realitzada per la part concernent en el termini que s’indiqui en la sentència.

    Estos Estatutos quedan establecidos por la administración del juego y por lo tanto deben ser respetados y asumidos como norma por los jugadores, no pudiendo ser cambiados en ningún aspecto sin el visto bueno de la administración.

    Brennos.

      Data i hora actual: Dj 21 Nov 2024, 20:05